خرید فرش دست دوم

میخوام بفروشم

خرید فرش دست دوم 

همان طور که می دانید ما ایرانی ها خانه های مان را فرش می کنیم یعنی امکان ندارد شما در یک خانه ایرانی بروید و در پذیرایی و اتاق ها و آشپزخانه فرش نبینید چرا که فرش زیبایی و دیزاین و طراحی منزل را چندین برابر می ‌کند به همین خاطر افراد زیادی در جامعه وجود دارند که خانه های خود را با انواع طرح ها و مدل های مختلف فرش می کنند. حتماً شما هم دوست دارید جذابیت دیزاین منزل خود را با انتخاب فرش های مختلف چندین برابر کنید بنابراین پیشنهاد ما این است که به جای خرید فرش های نو و گران قیمت برای خرید فرش های دست دوم اقدام کنید زیرا فرش های دست دوم متناسب با طرح و مدلی که دارند قطعا قیمت مناسب تری نیز نسبت به فرش های نو خواهند داشت و خرید فرش از سمساری اینترنتی ترنج می توانند بهترین انتخاب برای همه مشتریان باشد.

خرید دست دوم فرش

انواع فرش دست دوم ماشینی 

زمانی که از تنوع فرش گفته می شود حتماً به ذهن شما هم موارد مختلف خطور می ‌کند در این رابطه باید به عرض تان برسانیم که تنوع فرش در ایران بسیار زیاد است زیرا ایران یکی از بهترین تولید کنندگان فرش دستبافت و ماشینی در جهان است. به همین خاطر زمانی که شما برای خرید مراجعه می کنید فرش های دست دوم را به صورت موارد زیر دسته بندی می نمایند:

  • فرش ها در اندازه های مختلف مثل ۱۲ متری و ۹ متری و شش متری و ۳ متری و کناره دسته بندی می شوند.
  • فرش های ماشینی یکی دیگر از انواع فرش های دست دوم می باشد.
  • از دیگر مزایای این نوع خرید دستیابی به لوازم مرغوب و با کیفیت با طول عمر بیشتر می باشد.
  • از جمله فرش های دیگر در این دسته بندی فرش های ماشینی هستند.
  • در نهایت تابلو فرش ها که محبوبیت بسیار زیادی دارند.
  • توجه داشته باشید که در مواردی جنس فرش و رنگ و طرح آن نیز بسیار مورد بحث و دسته بندی قرار می گیرد

خرید فرش ماشینی دست دوم از سایت سمساری ترنج

ممکن است به نظر برسد که انتخاب فرش در سمساری بسیار ساده است و زمانی که برای خرید فرش دست دوم به سمساری های سطح شهر مراجعه می کنید متوجه خواهید شد که امسال های بسیار زیادی وجود دارند و صرف وقت برای مشاهده همه آن ها کاری بیهوده است به همین خاطر انتخاب و خرید فرش دستباف دست دوم از سایت سمساری ترنج آن هم به صورت آنلاین کار بسیار مفید و به صرفه می باشد زیرا از هدر رفتن وقت شما جلوگیری می کند. زمانیکه به سایت سمساری ترنج مراجعه میکنید با دسته بندی های مختلفی رو به‌ رو خواهید بود که یکی از این دست ها مربوط به فرش دست دوم می باشد و شما در این دسته بندی می توانید تمام اطلاعات مربوط به فرش هایی که تصاویر آن ها وجود دارد را مشاهده کنید و برای ثبت سفارش از درگاه پرداخت آنلاین مبلغ مورد نظر را واریز نمایید.

قیمت فرش دست دوم چقدر است؟

هر زمان که برای خرید فرش دست دوم مراجعه کنید یکی از مهم ترین مواردی که برای شما اهمیت خواهد بود قیمت آن است بنابراین مجسمه گرفتیم در رابطه با قیمت فرش دست دوم اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهیم. اگر می خواهید از دقیق ترین قیمت ها مطلع شوید بهتر است به سایت سمساری ترنج مراجعه کنید که در این صورت استعلام قیمت به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید مقایسه قیمت ها را نیز انجام دهید توجه داشته باشید که عوامل مختلفی بر روی قیمت فرش دست دوم اثرگذار است یکی از این عوامل مربوط به اندازه فرش است که قطعاً فرش ۶ متری قیمتی کم تر از فرش ۱۲ متری دارد که کارشناسان سایت سمساری ترنج همه فرش ‌ها را از نظر رنگ و طرح و جنس و اندازه کارشناسی نموده و قیمت مناسب را خدمت شما ارائه می دهند.

خریدار فرش های نو و کهنه و فرش ماشینی دست دوم

فرش های دست دوم به دلیل قیمت ارزانتری که دارند از فرش های نو برای صادرات کردن مناسب تر هستند. به همین خاطر است که فروشگاه های فرش مردم را تشویق می کنند که فرش های نو را با فرش های کهنه خود تعویض کنند. هر چقدر فرشی دستبافت باشد و قدیمی تر باشد حال چه کهنه و یا نو فرقی نمی کند طرفداران بیشتری دارد. هرکدام از فرش های ماشینی و دستباف نو و کهنه طرفدارن و خریداران خاص خود را دارند.

خریدار فرش ماشینی دست دوم

خرید و فروش فرش ماشینی دست دوم

هنگامی که فرش خانه تان را می فروشید به این خاطر نیست که ان فرش ارزان است و یا عیبی دارد  به این خاطر است که طرح و رنگ فرش به سبک طراحی و دکوراسیون شما نمی خورد و با ان همخوانی ندارد. مثلا قبلا فرش هایی که رنگ انها لاکی رنگ بود بین عموم مردم طرفداران زیادی داشت اما در حال حاضر رنگ های خنثی تر مانند طوسی، فیلی و کرم … طرفداران زیادی پیدا کرده است. از انجایی که فروشندگان زیادی در زمینه خرید و فروش فرش های دستباف و ماشینی دست دو و یا نو وجود دارند باید به موارد و نکاتی دقت کنید تا بتوانید با اگاهی کامل به خرید و یا فروش فرش خود اقدام کنید که ما در این جا به صورت مختصر به تحلیل برخی نکات پرداخته ایم.

تشخیص کیفیت فرش دست دوم

نوع پشم، سبک طرح، بافت سالم، رنگ ثابت و مرغوب بر روی کیفیت فرش تاثیر می گذارند. اگر فرش دست دوم ولی سالم باشد و دچار بیدخوردگی و پوسیدگی نباشد و یا ساییده نشده باشد از کیفیت بهتری برخوردار است. نگهداری از ریشه فرش از مهمترین موارد برای حفظ کیفیت فرش می باشد.

شناخت پشم فرش کاری بسیار تخصصی است ولی انتخاب طرح و رنگ فرش با توجه به سلیقه فرد تعیین می شود و بافت سالم ان را هم می توان از روی منظم بودن گره های قالی متوجه شد. خرید و فروش فرش های دست دوم بسیار وسیع شده است و به دلیل های زیادی اتفاق می افتد از جمله کاهش قدرت خرید مردم تا تنوع طلبی و تغییر دکوراسیون منزل مواردی است که باعث فروش فرش می شوند. ولی فرشهای دستباف از جمله کالاهایی هستند که دست دوم بودن ان باعث نمی شود که ارزش ان کم شود و در واقع هر چه پاخور فرشی بیشتر شود ارزش ان فرش هم بیشتر خواهد شد و به همین دلیل هم بسیاری از فروشگاه های فرش حاضرند فرش های کهنه شما را با فرش های نو خود تعویض کنند.

این امر باعث شده است که خریدن فرش دستباف به هزینه تبدیل نشود بلکه یک سرمایه گذاری به حساب بیاید و هر زمان که بخواهید می توانید ان را به پول تبدیل کنید.

تشخیص کیفیت فرش دست دوم

قیمت گذاری فرش ماشینی دست دوم

قیمت گذاری فرش های دست دوم با توجه به اندازه فرش، رنگ ها و ترکیبات رنگی هماهنگ، نوع پشمی که در ساختار ان به کار رفته است، تراکم و وضعیت فرش، طرح و نقشه زمینه فرش انجام میشود.

بافت فرش بزرگتر به زمان بیشتری هم نیاز دارد و باعث گرانتر شدن ان فرش خواهد شد و همچنین ترکیبات رنگی که در بافت فرش به کار می روند بسیار مهم هستند و هرچقدر مناسبتر و هماهنگ تر باشند اهمیت بیشتری هم خواهند داشت. اگر از رنگ های طبیعی در بافت فرش استفاده شود فرش از ارزش بیشتری برخوردار می شود.

منطقه بافت فرش بسیار مهم است در کارگاه های تولیدی فرش که معمولا خانگی و یا عشایر هستند فرش های ذهنی بافت عشایر قشقایی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. طرح زمینه بر قیمت فروش ان بسیار تاثیرگذار است هرچقدر که طرح فرش شلوغ و پلوغ تر باشد زمان بیشتری برای بافتن ان لازم خواهد بود و در نتیجه قیمت ان هم بالاتر خواهد رفت.

نوع الیاف و نخی که در بافت فرش به کار رفته است نیز بر کیفیت فرش تاثیر می گذارد و بر روی ارزش انتهایی فرش تاثیر می گذارند مثلا فرشی که از جنس ابریشم باشد از فرشی که از جنس پشمی باشد گران تر خواهد بود و باز اگر فرش هم پشمی باشد نوع پشمی که در ان به کار رفته است هم مهم م باشد که حتما مرغوب باشد.

تراکم فرش هرچقدر بالاتر باشد فرش کیفیت و طول عمر بیشتری خواهد داشت. اگر فرش سالم و بدون اسیب باشد گرانتر از فرش فرسوده و ساییده است.

 

فروش فرش به خریدار فرش دست دوم ماشینی

فروش آنلاین فرش دست دوم بر اساس سلامت و کیفیتی که دارد قیمت گذاری می شود. فرشی که ریشه های ان ریخته شده باشد و یا پوسیدگی داشته باشد دیگر زیاد حائز اهمیت نمی باشد. معمولا این گونه فرش ها را به کارگاه های صنایع دستی می سپارند تا بخش های سالم ان را جدا کنند و برای تولید صنایع دستی از انها استفاده می شود.

برای فرش هایی که ساییده شده اند و تار و پود انها بیرون زده باشد ارزش خرید و فروش یک فرش باارزش را ندارد. قیمت گذاری یک فرش از فرش هایی شروع می شود که دارای پرزهای یکدست بلند می باشند و ذرتی شده اند مانند فرش های کرمان، کاشان سرمه ای،کرم سبز، طوسی و کاشمر، که بر اساس کیفیت و سلامت فرش و طرح و نقشه و بافتی که فرش دارد قیمت گذاری می شوند.

در حال حاضر چون بهای تولید و بافت فرش های دستبافت بالا رفته است مردم توان خرید فرش های دستباف را ندارند حتی خیلی از انها  توان خرید فرش های ماشینی را هم ندارند. این موضوع باعث شده است که تمایلات مردم برای خرید فرش های ماشینی بیشتر شود و بازار خرید فرش های ماشینی داغ شود. عواملی همچون قدرت خرید مردم، تنوع بالای طرح و نقش های جدید فرش ها در تولید فرش های ماشینی تاثیر گذار بوده اند.

در حال حاضر فرش های ماشینی با نقش های متفاوت و زیبا و جدیدتری در بازار وجود دارند که خانواده ها وسوسه می شوند فرش های قدیمی خود را با انها تعویض کنند. بعضی از این فرش های ماشینی دست دوم به قدری خوب هستند که هیچ فرقی با فرش های ماشینی نو نمی کنند و خرید این گونه فرش ها برای مصرف کنندگان بسیار اقتصادی تر است.

آماده کردن فرش برای فروش

بهتر است فرش را برای فروش اماده کنید تا با توجه به ارزش ذاتی که دارد به فروش برسد. ابتدا فرش را به خوبی غبارگیری کنید که برای اینکار بهتر است که از یک چوب استفاده کنید و با ان فرش را گردگیری کنید. البته مهم است که فرش پوسیده و قدیمی نباشد وگرنه فرش پاره می شود. بعد فرش را بشورید به خصوص اگر فرش با رنگ های طبیعی بافته شده باشد می توانید ان را با دست بشورید و اگر قصد دارید که ان را به طور کامل بشورید شستن انرا به قالیشویی ها واگذار کنید. اما برای روشویی و تمیزکاری سطحی فرش کافی است که با اب ولرم و شامپو فرش این کار را انجام دهید و از یک تکه پرده توری ساده استفاده کنید و به طرف خواب فرش  پشم و پرز فرش را بخوابانید. تا زمانی که فرش کاملا خشک نشده بر روی ان راه نروید به این خاطر که لکه ها بر روی فرش در هنگام بازتاب نور بعد از خشک شدن فرش نمایان می شوند. برای فروش خوب فرش نیاز است که فرش تمیز و رفو شده و تا حد ممکن بدون مشکل باشد. هنگامی که می خواهیم فرش را اماده کنید که بفروشید باید کمی فرش را تمیز و مرتب کنید.

نکات مهم در مورد خرید فرش دست دوم دستباف

  • جهت خرید فرش دست دوم بهتر است که اندازه را رعایت کنید.
  • در هنگام خرید فرش جنس و بافت فرش را در نظر بگیرید.
  • در هنگام خرید فرش دستبافت سلامت فرش را بررسی کنید.
  • طرح فرش را با توجه به فضا انتخاب کنید.
  • کیفیت بافت فرش دستبافت را فراموش نکنید.
  • نوع و تعداد گره های فرش دستبافت مهم است.
  • به جنس فرش دستبافت توجه کنید.
  • نوع و تعداد گره های فرش دستبافت مهم است.
  • رنگ الیاف فرش دستبافت مهم است.
  • عمر فرش دستبافت را مورد توجه و بررسی قرار دهید.
  • طرح و اندازه فرش دستبافت و پشت فرش بررسی شود.

مهمترین ویژگی های فرش دستباف دست دوم

  • بر اثر نور و با شست و شو درخشندگی و زیبایی ان افزایش می یابد.
  • بر اثر پاخور بیشتر فرش زیبایی و ظرافت فرش بیشتر می شود و فرش های دست بافت دست دوم رنگ کمتری نسبت به نو انها ندارند.
  • مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند.
  • هر چه قدیمی تر باشند ارزش فرش های دستبافت بیشتر می شود.
  • قیمت فرش های دست بافت نسبت به فرش های ماشینی به علت مرغوبیت نخ و رنگ های طبیعی به کار رفته در ان بسیار بیشتر است.

چالش های خرید اینترنتی فرش دست دوم

خرید فرش دست دوم ماشینی و دستبافت زیاد کار راحتی نمی باشد مثلا در فرش های دستبافت ایرانی بعد از سالها استفاده و راه رفتن بر روی انها رنگ و روی خود را از دست نمی دهند بلکه هر  روز زیباتر می شوند بنابراین خریدن فرش دست دوم با فرش نو ان تفاوت زیادی ندارد و با توجه به نوع موادی که در ان به کار رفته است و رنگ طبیعی و غیر طبیعی که در ان استفاد شده است از فرش های دستبافت نو گرانتر هستند.

فروش فرش دست دوم

برای خرید فرش ماشینی دست دوم چه کنیم؟

اول اینکه اگر قصد فروش فرش ماشینی خود را دارید باید دست به کار شوید تا فرش دست دوم شما ظاهر بهتری را داشته باشد و خریداران بیشتری پیدا کند و دوم اینکه سعی کنید به صورت ساده و بدون نیاز به حضور واسطه ای با خود مشتری روبرو شوید تا بتوانید فرش خود را با قیمت مناسب تری بفروشید.